Tuesday, January 12, 2010

Ceritus kakikus terkenus ekzus



Ini kaki. Lebih tepat lagi, bahagian betis.

No No.

Gua bukan nak tunjuk betis gua yang seksi ni. Aurad masih terjaga tau.

Gua cuma nak cerita, inilah padahnya akibat terkena ekzos moto panas.

Gua pernah kena ekzos sekali, masa naik dengan abah. Lama dah. Tahun 80-an agaknya. Masa nak turun moto. Gua kecik (dan kiut) lagi masa tu.



Gua mola (curi-curi) bawak motor tahun 91. Masa tu abah ada sebuah Honda C50 atau juga dikenali dengan Honda Lampu Bulat. Curi-curi bawak dalam taman ja. Sampai sekarang moto tu diguna lagi. Tahun 91 dikira spesel sebab masa tu la di mana gua mola pakai spek mata sampai sekarang dan tahun tu jugakla gua "masuk jawi". Atau bersunat. Nanti kita story pasai benda tu.

Untuk rekod, sepanjang hampir 19 tahun gua bawak moto, (secara illegal ataupun secara sah), inilah kali pertama gua terkena ekzos. Terus lekat cop mohor. Sebesar sudu besar. Sakit tu tak sangat. Cuma pedih je. Terutamanya masa melekat terkena seluar/kain.

Gua p klinik, dia bagi krim sama ubat antibiotik. 2 hari pakai, gua rasa macam tak mujarab je.

Ah. Sapu minyak gamat jela. Lagi baguih.

1 comment:

rumet said...

tengok jumlah rambut yang ada atas kepala hang... hang cakap hang cipta motor pon orang boleh percaya kot...