Friday, July 30, 2010

Cerita Pelaq

Gua pemegang kad kredit Shiti-bank. Satu hari gua dapat call. Dari Shiti-bank.

Gua: Halo

Shitibank: Halo Encik. Saya XXX dari Shiti-bank. Kami cuma nak update encik pasal moneyback promotion untuk pemegang kad Shiti-bank Bla bla bla ... bla bla bla ...

Gua: Oi. Promotion apa kejadahnya. Kad Shiti-bank gua dah expire dari bulan 5 aritu. Sampai sekarang belum hantar kad baru lagi. Cilaka punya kad kredit. Servis slow. Yang hangpa tau, nak menge"pau" orang saja. Suruh bayaq yuran macam-macam. Servis macam ciba*.

Shitibank: Aaaa Encik. Soli aaa. Nanti saya transfer ke Costumer Service.

Dia pun transfer ke Costumer Service. Serta merta. Tak sempat nak promosi apa² pun.

Gua tunggu. Takpa, dia yang telefon gua. Bukan gua yang telefon. Dan selepas lebih kurang 30 saat, ini responnya ....

Costumer Service: "Harap maaf, perunding perkhidmatan kami semuanya sibuk, sila tunggu sebentar, anda akan dilayan sebentar lagi."

Ciba*kan?

2 comments:

Angah said...

makcik tak pakai kad kredit..

Hambali ® said...

aku pakai semata2 just in case je ... kena ada gak sebagai persediaaan .....

nak nak skang ni banyakkkk sgt otstation ke KL .... sebulan 3-4 kali dok hotel ...

jadi kad plastik ini la penyelamat sekejap .... tapi kalu lambat bayar, dari penyelamat jadi penjahanam.