Tuesday, July 6, 2010

Cerita haru lagi ....

Ini cerita haritu.
Masa Jerman belasah Maradona 4-0.

Gua sungguh semangat. Maklumlah dua-dua team ada nama. Baru betul-betul wolkap.

Untuk game terpenting sebegini, persiapan mental dan fizikal amat penting. Jadi pada waktu petang semasa balik kerja, gua singgah di kedai apek membeli sebungkus koci (kuacilah..bukan kuih koci) dan ayaq tin. Habuan nak kunyah2 masa game.



Lepas beli, gua terus sumbat dalam peti sejuk dgn plastik² sekali. Tanpa mengesyaki apa-apa yang misteri.

Game bermula. Jerman lead 1-0 dan kini masa rehat. Jam menunjukkan lebih kurang pukul 10.50 malam, waktu Malaysia. Waktu Afrika mungkin tengah nak Maghrib.

Mulut letih mengunyah koci. Gua terasa haus. Gua ke peti. Hajat nak minum ayaq tin yang sejuk dan penuh nikmat, yang gua simpan dari petang hingga ke hampir pukul 11 malam.

Dengan rakus,gua buka peti dan keluarkan tin yang gua simpan dgn beg plastik dari peti tadi.

Cilaka. Sekali tin tu dah patah dia punya pembukak. Macam mana bleh tak perasan masa beli tadi. Terpaksa la gua bukak pakai pembukak tin yang dihentak dgn batu lesung.



Lepas tu gua terpaksa tuang ke dalam gelas je la. Abih dah tin dah dah pecah-pecah kat atas tu gua hentak. Takkan nak minum guna tin tu jugak. Mau rabak mulut gua ...

Apa-apapun, lepas tu, Jerman sambung belasah Maradona lagi 3 gol.


No comments: