Wednesday, November 29, 2006

Gulai Ikan Temenung di Kola Kedah



Kemarin, selepas 2 bulan (bulan posa + bulan raya), aku berkunjung kembali ke kedai feveret untuk brekfes. Time tu dah pukoi 9.30 am dah. Kedai Gulai Ikan Temenung (or aka Ikan Kembung) di Batas Paip, Kola Kedah. Punya la rindu kat gulai ikan ikan kedai ni dan inilah hasil bila aku melepaskan kerinduan aku:

Sepiring Sambal belacan dan ulam-ulaman

Sepinggan nasi panas

2 ekor ikan gulai temenung

1 ekor ikan goreng

2 ekor sotong masak sambal

Ayaq nescafe tarik (gelas besar)

harga ? RM 3.XX saja.

Oh .. Nikmatnya bersarapan di kampung. Alhamdulillah.

4 comments:

Anonymous said...

uish... bior betul? RM 3 lebih jo?

phachat said...

gila ah sme!!RM3???

Anonymous said...

hang ni memang laa. buat aku kecoq ayaq liuq ja la pepagi ni. ishk...dah mula pkiaq nak balik buat gulai..tapi kat sini takdak rempah cap o. satu keja pulak kena order kat kg :(

yang lain jgn tak caya. tu la rega kat kedah/perlis. gaji 2k dah leh pakai honda/vios...dah blh beli umah double storey sebab makan murah. huh, jealous giler ngan member yang keja kat sana.

Alam Setia said...

Man,

Murahnyer..teringat masa dulu aku Perlieh, Pak Hassan & Pak Long bawa aku pi makan gulai ikan temenong