Monday, November 6, 2006

Det and Lah

Hang kata aku. Aku kata hang.
P mai P mai, orang melayu dok lagu tu jugak.

Bawak moto satu taya .... orang melayu.
Cucuk jarum kat badan sendiri .... orang melayu
Penghuni setia pusat serenti .... orang melayu
Dok tak ketahuan dengan hiburan .... orang melayu
Berkelai/Berpecah sesama bangsa .... orang melayu
Pakat pulun nak murtad .... orang melayu

Jadi, nak HIDUP MELAYU buat apa lagi kalau dah HIDUP pun dah dok jadi tak ketahuan hala.

Aku dah taktau nak kata apa dah pasai depa berdua ni. Kadang-kadang aku tengok macam budak-budak berkelai pun ada. Hang kata aku salah, aku kata hang dulu-dulu lagi salah. pakat lawan tuduh, pakat lawan mengata, sedangkan orang dok tengok hangpa berkelai. Biasala, bila berkelai, habih keluaq benda-benda yang tak sepatutnya keluaq. Hoh. Walau macam mana pun, aku ada jumpa satu surat ni dalam internet. Katanya surat tok Det. Saja aku boh dalam ni bagi hangpa baca dan buat penilaian sendiri. Surat fresh lagi ni. Segar dari ladang.

Klik gambaq di bawah untuk pandangan yang lebih jelas. Kalau lepas klik tak nampak jugak, sila berjumpa optemetrist yang berhampiran.


 Muka 1 Muka 2

Apa la nak jadi ....

2 comments:

admin thejersey said...

Blog yg bagus n nampak peribadi dlm berceloteh. Byk info gak..

araamy said...

aku tak kesah kalau diorang gaduh sendiri2... ni melibatkan negara... paklah ni pun satu... kot ye pun, tumpukan laa kat apa yang che det tu cakap... ni dok suruh konco2 dia bantai che det habis-habisan... sket pun tak komen apa butir die cakap...