Monday, November 19, 2012

Melayu dan Anugerah Hiburan

Sejak dua menjak ini, tv kita dipenuhi pelbagai agenda anugerah hiburan. Orang melayu, yang biasanya sukakan hiburan memang tak ketinggalan menanti perkara-perkara sebegini di tv. Dek kerana tv di rumah gua di-kongker oleh dua kanak-kanak, maka kami tak tengok. Wifey hanya perasan bila dia tengah curi-curi scroll cenel astro bilamana ada siaran iklan waktu anak-anak tengok kartun.

Secara kesimpulan:

1-2 minggu lepas, ada pementasan bangsawan anugerah skrin yang mana dipenuhi caci maki ramai khalayak penonton tv dek kerana merapu dan melalut. Pementasan bangsawan anugerah apa sampai pukoi 12 lebih tak ketahuan habih lagi ?

*Gambar hiasan. Dipetik dari website gua.com.my

*Gambar hiasan juga. Dipetik dari hasil carian gugel.

2-3 hari lepas pula, ada anugerah raja lawak industri muzik. Dengarnya serabut dan bodoh juga perjalanannya. Pentas bagi mereka yang menang anugerah dan menyampaikan dedikasi ucapan pada boifren. Siap sebut nama penuh. Gatai / ga-rik tak bertempat.

Tapi apa nak dihairankan. Mereka artis. Sebagai artis, berperangai ga-rik adalah seperti satu syarat wajib untuk menjual diri dalam dunia tersebut.

Gua? Gua layan bola saja.

Best tengok assenal menang lawan spurs. Sebab depa lama tak menang. Jadi penyokong mereka yang kehausan trofi dan kemenangan sejak 8 tahun lepas pun melalak-lalaklah ke-eksyen-an. Mereka lupa. Budak yang beranak bila kali terakhir assenal menang piala dulu kini dah darjah 2.

Liverfool? Tayah cerita la kelab-kelab bersejarah ni. Menghabiskan kuota perkataan blog gua saja.

No comments: