Tuesday, August 1, 2006

Ke Pedu

rasa macam nak pitam.
banyak sungguh kerja aku minggu ni.
bos aku (immediate boss) outstation sampai 6 Ogos 2006.
jadi sebagai anak buah bos aku yang setia, aku "menanggung" la kerja-kerja dia.
aduh.
tapi takpa, 13-14 Ogos ni aku dah amik cuti dah. Nak ke KL meraikan salah seorang sahabat aku menjadi raja sehari kawin. Aku ? Kawin ? ah abaikan dulu.

Mula-mula dengan Mesyuarat Majlis Tindakan Negeri Kedah yang MB Kedah jadi pengerusi dan aku adalah urusetia. Mesyuarat 31 Julai 2006. Ketaq hoo. Mana tak ketaq, Talking points MB haritu aku yang sediakan. Boss besar aku cuma mengesahkan dan check sikit2 saja. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Settle 1 kerja dah. Bangga bercampoq lega tgk MB baca aku punya talking point keh keh keh.

Habis saja mesyuarat tu, aku kena jadi urusetia untuk Bengkel Penilaian ICU Jabatan Perdana Menteri. Kali ni bengkel ni depa nak buat di Pedu. Jauhnya. tarikhnya 2-4 Ogos 06. So ni aku taip blog ni 1 Ogos 2006 pukoi 9.15 malam di Ofis setelah aku habiskan semua kerja2 pre-bengkel. Kena deal dgn resort, dgn peserta, penceramah, logistik, beg peserta, file, etc etc yang berkaitan dgn kerja-kerja urusetia. Letihnya tuhan saja yang tau. Ni nak balik umah dah ni. Nak pack barang² lagi ni sebab dah nak p ke Pedu esok ni. Hmmm haritu aku p kursus Penilaian di PD, so skang giliran aku pulak jadi Urusetia.

Dalam dok kalut aku menguruskan Bengkel ke Pedu esok, ada lagi call dari YB YB dan jugak Exco Negeri Kedah ni. La rupanya depa ada mesyuarat Exco esok. Gelabah aku menjawab soalan-soalan Dewan.Yang menggelabahkan aku lagi adalah sebab ketiadaan bos aku so ada soalan2 yang terpaksa aku jawab dan approvekan sendiri jawapannya. Gilar ah kalau tak betoi ni mau naik nama aku dalam mesyuarat exco negeri jelapang padi ni. Hahaha. Mintak simpang semua tu.

Aku masih bersyukur sebab aku masih sukakan kerja aku walaupun letih gila separuh mati. Betul la org ckp, kalau kita seronok buat kerja kita, letih macam mana pun kita tetap seronok. Tak caya tanya member² aku yg keja "hebat" di salah satu Syarikat Telekomunikasi TERUNGGUL di negara kita. Diaorang semua "seronok" apa hehehehehe. Aku tau la beza perit jerih kat sana sbb aku penah berada di sana dengan salah satu anak syarikat dia. Lama tu dak la sangat tapi dan la jugak 2 tahun.

aku tatau nak komen apa pasai ni. Doa aku satu saja, semoga Allah kekalkan apa yang aku ada ni sampai la aku pencen nanti. Mana tau bila aku pencen nanti tahun 2036/37 nanti aku terbukak balik blog aku ni, mesti aku tersenyum lebaq masa tu. Itu pun kalau wujudla lagi blogspot ni.

1 comment:

m said...

hohoh...aku dah kluar telekom dah...nak kata seronok tak jugak, nak kata boring tak jugak...we have a choice, we choose our own path.