Thursday, May 11, 2006

Dan aku ke KL lagi haritu ...

Lama gak tak update blog
Hummmmm
Bermula dari Ahad 9 Mei 2006, aku ditempatkan di Seksyen Pemantauan, so kiranya lepas ni keja-keja projek Tunas Mekar ni mmg di bawah aku 100% la ... Dulu masa baru pindah ke Kedah, tu aku dok di Seksyen Khas yang mana keja-kejanya adalah sama macam mana aku buat di Negara Kayangan sana tu. Keja apa ? Yes ! keja yang melibatkan Kontrak/Projek Kelas F. Tapi itu semua dah berlalu.
So bila dah duduk di seksyen pemantauan ni, apa yang nak dipantau ye ? Ah segala macam projek pembangunan masyarakat yang lebih ke arah pembangunan insaniah (hoh ayat!) di bawah KKLW (Kem Luar Bandar) semua aku kena pantau.
Dan mmg betulla, the boss is always right. Boss masukkan aku di bawah seksyen baru dan terus je dia bagi arahan suruh p meeting KKLW di Putrajaya. Terkebil-kebil aku terima arahan dari dia. Terus call MAS nak book tiket tapi dah penuh. So terus aku kemaskan fail2 yang patut, start enjin keta, balik Negara Kayangan dulu amik baju semua. Lepas mandi semua terus aku ke KL dari Negara Kayangan dgn keta ler ....
Esoknya 10 Mei 2006 , meeting di KKLW yang mana mmg aku tak paham langsung apa yang dibualkan oleh depa-depa tu. Serius aku tak paham. Ditambah pulak dengan kekalutan akibat tak bawak tie, aku telepon Abdilllah @ Bachok pinjam tie dia. Argh apa benda la depa ni dok gebang dalam meeting tu ?? Takpe aku pun call Sheera dan Simon. We had lunch together. serous it was a GREAT lunch. Pekena sup ekor + Nasik putih di Bangi lama. Simon terpegun tgk kehebatan aku dalam bidang makan memakan ni .... dem camna la aku nak pakai baju Istiadat nanti ?? Hoh. dan biasaje ... lepas makan aku terus sambung meeting (yang aku tak paham). Lepas je meeting terus amik Matori, gi ke SOUQ di sebelah Masjid Putra. Ramai gak jumpa budak2 kat sana termasuklah Ian, Georgie, Amylisa, Hisham Dato, Hisham, Bern, Zulhilmi, Man Kedah, dan Ephol. Hilang jap tensen aku aku berborak2 dgn depa ni yang mana banyak berkisar pasal "kenapa aku kena transfer dari Negar Kayangan??"
Well lepoas lepak2 Souq, aku antar Matori balik ke MOSTEE. Salam2 semua, pastu aku pun balik ke KL. Check in di KL International Hotel, aku terus ZZZzzzZZZ malam tu. Letih beb. Esok nak drive balik Kangaq pulak. Hoh! ape nak buat beb dah nasib keje camni.

1 comment:

rumet said...

eh... tader pegi rawang ke?