Tuesday, September 14, 2010

Raya

Salam aidilfitri. Ini sedikit kemaskini aktiviti gua beraya di Segamat:

Raya pertama: Berziarah. Cara makan masih terkawal tapi secara jamah seadanya saja. Tahun ni pecah rekod tak perlu makan pil chi kit teck aun (pil cirit birit) akibat makan banyak, macam tahun lepas.

Raya kedua: Berziarah. Cara makan sudah mula masuk gear 2. Mula terlupa bahwa puasa haritu sudah susut 4kg dan masih beranggapan "Takpa, baru sikit ... susut banyak haritu ... ada belen lagi"

Raya ketiga: Berziarah (lagi). Cara makan sudah mula lupa daratan. Masih berfikiran positif dgn beranggapan "Esok aku nak start posa 6 ... boleh cover lagi"

Raya keempat: Tak jadi berpuasa 6. Atas racun yang kuat dari biras, gua buat gila. Bangun pukul 5.45 pagi. Semayang subuh. Terus gerak ke Yon Peng. Berburu ayam hutan mengikut biras. Lumayan tapi penat nak mampus. 18 ekor yang tumbang sepanjang sehari suntuk perburuan. Air mineral 2 botol besar dibelasah masa berburu. Gambar nanti gua update.

Esok (Selasa) raya ke lima. Aktiviti tak ditentukan lagi. Tapi nampak macam nak mengerjakan (baca: Makan) hasil berburu tu je ... aiyo ... bila mau puasa 6 ni.

2 comments:

tasekM said...

aku dah kerjaaaaaa... uwaaaa...

weh... kasi buang la word verification tu!


.

Hambali ® said...

jap aku ejas