Friday, September 24, 2010

Cerita Barbaric

Berada Kuala Lumpur kerana urusan mesorat tempoh hari, gua dihalo oleh seorang sahabat lama. Ini memang betul-betul sahabat lama. Bukan sahabat mencari downline MLM ataupun sahabat "Klik FB jadi jutawan". Tujuannya ikhlas. Tujuannya satu. Mengajak minum dan berbual kosong sambil menghisap rokok menonton bola, katanya.

Ok. Untuk tidak menyusahkan, gua tulis saja di sini, namanya dia Pali. Jadi petang tu, Pali halo gua.

Pali: Oi jom minum malam ni. Gua amik lu. Gua belanja. Lu mau makan apa?
Gua: Gua teringin makan makanan arab. Kat penang susah mau jumpa.
Pali: Cantik jugak. Jom gua bawak p jalan Ampang. Ada kedai Arab baguih-baguih belah sana. Kita pekena nasik arab sambil nanti kita boleh minum Barbaric.

Gua konpius.

Gua: Minum apa?
Pali: Barbaric. Alah yang beer tanpa alcohol yang orang arab UAE buat tu.
Gua: Itu Barbican la bodo. Barbaric tu macam Conan the Barbarian. Ada pompuan pakai baju dalam saja berlari sana sini.
Pali: Eh yaka

Dan memang best lepak kedai arab malam tu. Pali, lu memang best.

2 comments:

rumet said...

dia nak kata lepas minum barbican tu hang boleh jadi barbarian kot!
hahahahha...

so mabuk tak malam tu?

Hambali ® said...

aku minum 2 botoi. ok ja. hehe.