Friday, September 3, 2010

Cerita Jumaat

Ramai yang lupa

Hari ini hari Jumaat yang bagi gua, teristimewa

Hari Jumaat 24 Ramadan 1431H
Hari Jumaat terakhir Ramadan 1431H

Belum tentu kita akan jumpa lagi Jumaat pertama di bulan Ramadan 1432H
Belum pasti lagi kita akan jumpa Jumaat pertama di bulan Syawal 1431H

Gua sempat berfikir

Apa khabar puasa selama 24 hari di bulan Mubarak ni
Apa khabar amal ibadat kita selama 24 hari di bulan Mubarak ni
Apa khabar diri kita, kaum keluarga, seluruh Muslimin lain di bulan Mubarak ni

Sungguh
Jumaat ini sungguh istimewa bagi gua
Jumaat seperti ini sudah lama gua tak merasa
Jumaat seperti ini selalunya terbiar begitu sahaja

1 comment:

Angah said...

terima kasih sebab ingatkan aku sme..

Jumaat tu gak aku dapat surat pemangkuan. efektif 27 Julai. Alhamdulillah rezeki Ramadhan dan anak dlm perut..