Monday, March 29, 2010

Terima Kasih Che Nab.

Entry ini entry khas. Pasal Che Nab.

Untuk makluman semua, gua sedih masa menaip entry ini. Sayu.

Che Nab dilahirkan 1989, di Jepun. Gua pemilik ketiga. Maknanya, dalam usia Che Nab yang mencecah 21 tahun, sudah 3 tuan (semuanya lelaki) menggomolinya. Kami memilikinya. Mendaki dan menghenyak dan menjamah tubuh Che Nab ke segenap pelusuk jalan di Malaysia.

Dari zaman gua masih kerja swasta, zaman bercinta, berkahwin, dan sampaila ada anak, Che Nab tak pernah susahkan gua sekeluarga. Che Nab merupakan sebahagian dari keluarga gua. Che Nab serasi dengan gua. Gua boleh duduk atas Che Nab dengan selesa sebab Che Nab fit dah dengan badan gua. Serius. Bawaklah lama mana pun, Che Nab tak pernah bagi gua rasa sakit badan.



Masih teringat lagi, macam mana kami berlima (MIL,FIL, Bik Midah, Wifey dan Qaseh yang berusia 2 minggu) dibawa balik dari Penang ke Johor tahun 2007. Sapa yang bawak kami kalo bukan Che Nab. Dan masih teringat lagi, gua memusing-musing di Penang mencari jalan bila kali pertama bertukar ke Penang. Dan tak lupa memori cermin belakang Che Nab pecah bila ada pasu jatuh dari flat yang kami duduk masa mula-mula tinggal di flat di Penang.



Satu semenanjung gua sudah pusing dengan Che Nab. Hutan bukit, Genting, Cameron, Pantai, Lembah, Lurah dan macam-macam tempat lagilah semua dah dijejaki dengan Che Nab. Nasib baik Sabah dan Sarawak gua tableh p dengan Che Nab. Kalau tak, musti dah sampai.

Ah terlalu banyak memori dengan Che Nab. Biarlah memori tinggal memori.



Bermula 21 Mac 2010, Che Nab sah menjadi milik tuan baru. Tuan yang keempat. Biarlah tuan yang baru pula membela Che Nab. Biarlah tuan yang baru pula menjaga Che Nab. Dan biarlah Che Nab menjaga tuan barunya, sama macam Che Nab jaga gua selama 7 tahun.



Gua sayang Che Nab. Terima kasih atas jasa, khidmat dan segala memori kita bersama selama 7 tahun berada di bawah gua. Gua takkan lupa sampai bila-bila.

6 comments:

miSz tUna said...

eh? beli kereta baru ke?

Anija, said...

Hambali,
hurmmm... boh la gambaq keta baru plak..

ChickenLeg said...

Kereta baru ni nama PAH pulak kut...

Anonymous said...

aku pun penah naik che nab. first time tengok ikea (tengok dari luar sahaja), ko n usop mok bawak aku n iza pi round sana lepas makan kat uptown sebab kesian aku tanya "ikea tu apa? aku tak penah sampai!".. haha.. padahal orang kl!

pastu aku ingat gak ko cerita pasal kejadian ko nak dpt che nab, pasal arwah mak ko, sedih ada, menyesal ada, tapi sebab che nab tu idaman ko, ko tahan kan gak..

i'm sure you loved the car very much. aku pun sedih baca entry ini.

-sheera-

Hambali ® said...

Wani/Anija: Dak lagi kot buat masa ni ... tunggu la masa yang sesuai dulu hehe

ChickenLeg: Che PAH punya no plate dah lepaih dah .. la ni PJH ... sikit lagi PJK ... cantik jugak tu

Sheera: Hehe ingat lagi ko ek pasai trip to ikea tu. Sesungguhnya ko memang orang kl yang paling innnocent penah aku jumpa. (masa tu la hehe). And yerp, i love that car so much. The memory, and etc etc makes me love that car so much.

Unknown said...

sama jugak aku..penah naik che nab ni..masa tu p tgk bola perlis vs penang kat batu kawan...masa tu FRU lg ramai dr fan penang @ perlis..wakaka..