Tuesday, September 29, 2009

McDota Segamat

Aidilfitri datang lagi. Semua orang seronok. Semua orang meraikannya.

Macam biasa, kami beraya di Segamat. Gua suka balik sana. Semangat dan konvoi rayanya cukup best. Habis satu Segamat kami pusing.

Hari pertama makan ketupat rendang dan lemang. Standard la hari raya pertama. Habis la semua gua punya penurunan 4 kilo sepanjang Ramadhan.

Di Segamat juga, gua berpeluang p McDota. Restoran makanan segera pertama di Segamat. Menurut wifey, McDota ni dah dekat 30 tahun dah wujud di Segamat. Rupoa-rupanya dah lama dah depa ni guna nama "Mc" yang sebelum ni kecoh dengan saman-saman di KL. Tak pasti pulak McDota ni wujud atau tak di daerah lain di Johor ni tapi orang Segamat mesti tahu restoran ni.

Di situ, Wifey order Chicken Chop. Gua order ayam goreng. Dan Nasi McDota (sebab dah 2 hari gua dok makan lemang ketupat ja). Qaseh share ayam goreng dengan gua. Thaqif kami tinggalkan di rumah. Bukan apa, kecik sangat lagi ha.

Series bai, Walaupun bukan orang Segamat, tapi gua sangat2 rasa ke-nostalgia-annya. Mengingatkan gua pada Diana Fried Chicken tepi Klinik Othman di Kangaq suatu masa dulu. Zaman belum ada KFC di Kangaq dan juga Aloq Staq (tepi Std Darul Aman). Seronok. Terasa sentuhan retronya. Hehe.



Wifey sibuk melayan Qaseh.



Ini menu gua. Ayam goreng. Goreng kunyit ja hahaha. Tapi serius sedap beb. Gua pun pelik. Goreng kat rumah tak sesedap ni ha.



Resitnya. Bayar dalam Dollar $ tu.



Muka kenyang lepas makan.



Pintu masuk.



McDota.

3 comments:

azam said...

mc dota ni kalau tak salah aku dulu masa lam tahun awal 90-an ada buka satu kat belah sungai petani.

kama said...

dulu rasanya ada satu kat jasin, melaka.. tp skrg dah tutup la.. siap ada kupon2 makan free lagik..

X-weatherman said...

Mcdota dulu ada dua kat bandar KT..lepas A&W bukak, depa pun selow selow tutup..