Wednesday, January 12, 2011

Cerita Zali Balik New Zealand

Gua jumpa Zali, di KL haritu, bulan 12. Gua ke sana ada mesorat.

Macam biasa, agenda lepak2 minum teh menjadi topik utama. Gua duduk di Tune Hotel KL. Jadi kami ke kedai makan Medan Arked Mara untuk lepak-lepak. Kami saja lepak pekena sate Samuri yang dah terlalu komersial sampai lari rasanya.

Zali orang pahang. Bini dia orang kedah. Kami kenal masa gua kerja di kedah dulu.

Memandangkan masa tu masa cuti sekolah dan zali adalah seorang cikgu sekolah, jadi topik perbualan lebih berkisar pada "apa-aktiviti-masa-ko-cuti-sekolah-dengan-family".

"Gua semput sikit bulan ni." jawab zali. Kebetulan ada teksi tengah lalu tepi Arked Mara tu dan langsung dia hon satu kereta gila yang keluar dari parking Pertama kompleks tak toleh kiri kanan. Gua dengar lebih kurang saja ayat Zali.

"Gaji masuk awal. Awal cuti haritu balik kedah. Ni dua hari lepas gua baru je balik New Zealand." Mulut dia penuh dengan sate Samuri.

"Woooo hebat. Bini lu org New Zealand ka? Berapa ratus tambang gi sana? Gua teringin gak nak bawak anak bini gi sana"

Zali panggung kepala tengok gua.

"Biase la. Tol dengan minyak dua kali isi dari kedah. Adala beratus ringgit habis."

Gua terkedu. Ape-ke-hei pulak p New Zealand sampai kena isi minyak.

"Er Lu naik hovercraft ke jetski gi New Zealand?"

"Bile pulak gua gi New Zealand ni bhai? Gua balik felda la. Felda Kg New Zealand ha kat Pahang tu."

Cheh. Haritu gua belanja dia sate Samuri 15 cucuk sama air kelapa dua gelas.


No comments: