Saturday, October 24, 2009

Kisah lepas Bajet 2010

Semalam. Lepas pengumuman bajet. Ramai yang melopong. Tak kurang yang bersyukur. Tak kurang juga yang merungut. Ramai yang tiba-tiba menjadi pakar ekonomi.

RM500 untuk kakitangan kerajaan. Bagi yang bergelar kakitangan kerajaan banyak yang bersyukur walaupun tiada (lagi) bonus tahun ini. Tahun lepas lagi la pulak. Apa pun tadak. Minyak naik jadi dua ringgit tujuh kupang adala. Biaq p la. Bagi gua, lagi baik ada RM500 ni daripada tadak. RM500 tu besar maknanya bagi yang tahu bersyukur. Kan?

Pun begitu, ada juga depa-depa yang sora-sora nakal. Depa kata, bersyukur bersyukur jugak tapi bab nak pangkah tu, yang tu tetap depa punya hak.

Gua senyum saja dengaq apa depa kata. Lantak hangpala. Bagi gua, rokok tak naik harga dalam bajet tahun ni pun dah besaq rahmat dah. Hehe.

Malam ni, Peghelih akan jumpa Johor FC untuk pusingan kedua Suku Akhir Piala Malaysia 2009. Bekalan 2-1 hasil kemenangan pusingan pertama dulu adalah pertaruhan Peghelih sama ada bakal ke Separuh Akhir ataupun bungkus-kuah-taruk-atas.

Gua, selaku penyokong memang amat-amat mengharapkan kemenangan sekaligus dapat ke separuh akhir. Nanti separuh akhir kita cerita lain nak jumpa sapa. Yang penting malam ni.

Macam selalu gua kata. Gua rindu nak p tengok final. Ketagih. Nak tengok suasana final. Nak rasa suasana tengok bola ramai-ramai. Orang ramai. Kalau tak penuh pun, sekurang2nya tiga suku setadium stadium pun penuh. Tadak la ada beberapa kerat ja dok mai tengok. Syok. Hanya orang yang pernah rasa benda ni saja yang tau macam mana syooknya tengok bola dengan stadium yang penuh.

Tu saja bebelan gua hari ni. Harap2 Peghelih dapat p semi. Lepas ni kita cerita lain pulak wokeh?

No comments: