Monday, August 4, 2008

Hor Liao

Perkembangan terkini:

Qaseh.
Qaseh demam + cirit + muntah last week. Masuk spital 3 malam. 4 hari aku cuti. Sakit apa? Diarrhea.. Aku saspek berpunca dari anak patung yang dia suka kunyah2 tu. Kurus dia sebab asik cirit / muntah sepanjang tempoh tu. Alhamdulillah dah sihat semuanya. Dia pun kembali domok + berselera makan. Dah jumpa dgn akak Arianna haritu masa akak Arianna mai penang. Sian anak baba...

Bola.
Tahniah Singautara sebab layak ke quarter final Piala Malaysia. Lawan kali ni adalah Ganu. Sama ada Penyu akan lemas atau pun singa yang jadi Singa Kodomo Lion, kita tunggu nanti.

Owh ya, tahun ni aku dah tak aktif sangat ke stadium. Antara faktor²nya termasuklah kes rasuah player Perlis (dengaq cerita dah ada yang masuk mahkamah dah), kesan kenaikan harga minyak (kena bajet jugak tu), kedudukan aku yang jauh di Pulau Tanjung dan kesibukan tugas di sini.

Tapi seandainya Perlis boleh lepas quarter ni, insyallah aku akan p jugak ke stadium. Tahun ni rasanya tahun yang terakhir Perlis bakal menggunakan khidmat Philimon Chepita selepas 6 tahun beliau menabur bakti bersama Perlis gara-gara FAM yang bodoh bahalol tiba² membuat keputusan tak mahu menggunakan player import lagi tahun depan. Macam yang pernah aku katakan dulu, aku rindu nak p final.

Negara(?).
Anwaq Berahim dah umum akan bertanding di Permatang Pauh. Secara automatiknya, bulan 8 ni akan menjadi bulan sibuk bagi kami di Pulau Pinang sekiranya mengundi dijalankan pada bulan ni.

Aku bajet memang mengundi bulan ni (bulan 8) kerana SPR hanya ada masa 2 bulan dari tarikh pengumuman pengosongan kerusi Permatang Pauh oleh Wan Azizah. Dan oleh kerana posa dijangka bermula awai bulan 9, maka tak mungkin (insyallah) mengundi diadakan bulan 9. Ditambah pula dengan adanya cuti sekolah di ujung bulan 8 ni. Maka tak mustahil pilihanraya kecik Parlimen Kepala Batas akan diadakan pada bulan 8.

Terpulang pada SPR. Itu cuma congakan aku. Dan bergantung jugak pada kes-kes Anwaq yang tengah hangat di pasaran skang ni. Mana la nak tau kot-kot ada tindakan tindakan yang nak menghalang dia bertanding. Wallahualam aku tak mau komen/masuk campoq pasai benda ni. Ada mengundi ka dak, kerja aku tetap macam haram banyaknya. Silap-silap bola pun tak boleh p tengok.