Friday, June 20, 2008

Rindu

Malam esok piala FA Kedah vs Selangoq di Std Shah Alam.
Teringat final tahun lepas Kedah vs Perlis di Std Batu Kawan, Penang.
Jam macam nak gila. Sorak macam nak gila.
Kalah menang belakang cerita.
Mujoq bini aku tak terberanak masa tu.
Bini dah sarat pun aku angkut bawak p tengok bola lagi.
Heh.

Dari kecik sampai besaq memang aku suka tgk bola.
Lebih-lebih lagi melibatkan team negeri aku.
Lebih-lebih lagi team negeri aku menang.

Tapi tu cerita dulu.
Adat dunia; ada pasang, ada surut.

Tahun ni ? Nganga sajala.
Hmmm.

Serius.
Aku rindu nak p tgk final.
Tu jiwa aku.

Celakalah player Perlis yang rasuah tu; dunia dan akhirat. Aku sumpah dan Aku laknat hangpa yang makan rasuah nu sampai bila-bila. Dan aku doakan hidup hangpa takkan aman sampai bila-bila selagi ada isi dan daging dan darah dalam tubuh hangpa hasil daripada duit haram tu, kecuali hangpa dan [sempat] bertobat.

No comments: