Friday, July 30, 2010

Cerita Pelaq

Gua pemegang kad kredit Shiti-bank. Satu hari gua dapat call. Dari Shiti-bank.

Gua: Halo

Shitibank: Halo Encik. Saya XXX dari Shiti-bank. Kami cuma nak update encik pasal moneyback promotion untuk pemegang kad Shiti-bank Bla bla bla ... bla bla bla ...

Gua: Oi. Promotion apa kejadahnya. Kad Shiti-bank gua dah expire dari bulan 5 aritu. Sampai sekarang belum hantar kad baru lagi. Cilaka punya kad kredit. Servis slow. Yang hangpa tau, nak menge"pau" orang saja. Suruh bayaq yuran macam-macam. Servis macam ciba*.

Shitibank: Aaaa Encik. Soli aaa. Nanti saya transfer ke Costumer Service.

Dia pun transfer ke Costumer Service. Serta merta. Tak sempat nak promosi apa² pun.

Gua tunggu. Takpa, dia yang telefon gua. Bukan gua yang telefon. Dan selepas lebih kurang 30 saat, ini responnya ....

Costumer Service: "Harap maaf, perunding perkhidmatan kami semuanya sibuk, sila tunggu sebentar, anda akan dilayan sebentar lagi."

Ciba*kan?

2 comments:

  1. makcik tak pakai kad kredit..

    ReplyDelete
  2. aku pakai semata2 just in case je ... kena ada gak sebagai persediaaan .....

    nak nak skang ni banyakkkk sgt otstation ke KL .... sebulan 3-4 kali dok hotel ...

    jadi kad plastik ini la penyelamat sekejap .... tapi kalu lambat bayar, dari penyelamat jadi penjahanam.

    ReplyDelete

Ha jemput mai brok brek sini